Forståelse forbrugeren købe tendenser – bygning dynamiske produktlinjer

Evnen til at registrere tendenser og fortolke denne viden kan fortælle dig, hvad forbrugerne ønsker nu, men også hjælp du forudsige, hvad de vil se i morgen. Dette kan virkelig give en forhandler en stor kant, især når det kommer til at vælge fabrikat linier.

Hvad er en Trend?

En trend er ikke en gruppe af populære varer, der alle er at købe. En trend er et udtryk for hvad betyder noget for forbrugerne i øjeblikket — det er et tegn på hvad de er glade for om. En trend kan faktisk give dig mange ideer om hvad produkter måske være populært i visse grupper. Tendens til naturligt lever, for eksempel, kunne inspirere en hel linje af produkter, fordi det er hvad folk er bekymrede med og tænker på. Og tendenser vokse og udvikle sig og morph, men de har rim og grund — i modsætning til modeluner, de ikke bare kommer ud af ingenting.

Tendensanalyse

Lisa Suttora af definerer tendensanalyse som “ser på en definerbar gruppe af kunder, som du kan få kommer tilbage gang på gang… Du ikke sourcing produkter i et tomrum, fordi du ved præcis, hvad slags produkter folk leder efter.” Selvom det kan i første omgang tage dig mere tid til at undersøge markedstendenser i begyndelsen, vil det spare dig en masse tid i det lange løb. Du vil ikke forsøge at finde ud af, hvorfor du ikke kan flytte produkter, og du vil ikke spilde penge på bare gætte på hvad du tror vil sælge.

Hvordan bliver en Trend Spotter?

Spotte trends er en tillært evne – det kræver ikke du at blive trendy. Det kræver disciplin — gør det en vane at forskning tendenser dagligt. Der er mange muligheder, du kan bruge til at hjælpe dig forskning:

• De fleste store søgemaskiner tilbyder nøgleordet tracking værktøj, der viser dig, hvor mange mennesker søger efter en bestemt vare. Worldwide Brands tilbyder en markedsundersøgelse guide, der kan vise dig hvor sandsynligt et produkt er at være succesfulde baseret på markedsstatistik.

• Forbrugeren magasiner og websteder er gode kilder til indsamling af oplysninger.

• Tjek handel viser, foreninger og publikationer. Om fagblade har tendens til at være pricy, er oplysningerne i dem resultatet af millioner af dollars til forskning og projekter ud fra 12 til 18 måneder, som virkelig giver dig en hoppe på købe tendenser, der endnu ikke har udviklet sig endnu.

• Medierne kan give nogle virkelig værdifulde Trendvisning statistik — aviser ofte give numre og demografi. Look for indikatorer for vækst og nedgang. Du ønsker at komme ind på opsving af en trend-ikke når det er på vej ud. Dokumentere alt for at du har det hele foran dig og ikke glemme noget vigtigt, når du sidder til at analysere resultaterne af din forskning.

Nøglen er at være konsekvent og gøre din forskning dagligt. Siger Suttora, “Trendvisning information er ikke noget du gør én gang og derefter stoppe… Enhver succesrig virksomhedsejer vil hele tiden genopfinde deres produktlinje… på en løbende basis.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *